Snabb leverans

Betalning

PayPal

PayPal är en globalt accepterad betalningsmetod som gör att du kan betala din beställning via ditt bankkonto, PayPal-konto eller kreditkort. PayPal är absolut säkert och dessutom mycket bekvämt, eftersom du inte längre behöver ha ditt kredit- eller bankkort till hands. Du anger bara din e-postadress och ditt PayPal-lösenord och betalningen är gjord. Vi tar emot betalningen omedelbart, vilket gör att vi kan skicka din beställning (om den finns i lager) samma arbetsdag.

  • Betalningar eller överföringar via PayPal är kostnadsfria.
  • Handla och betala bekvämt genom att spara dina uppgifter i PayPal.
  • PayPal accepteras av miljontals företag världen över och används i mer än 190 länder och regioner.

Klarna

Klarna är en populär betalningsmetod för privatkunder där du kan betala din beställning i efterhand. När du har slutfört din beställning skickas den (om den finns i lager) samma arbetsdag.

Hela betalningsprocessen hanteras av Klarna och du ingår en betalningsskyldighet med Klarna. När din beställning har levererats får du ett e-postmeddelande från Klarna där du får veta hur du kan uppfylla din betalningsskyldighet. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan. Om du har några frågor om betalningen av din räkning kan du kontakta Klarna.

Klarnak kan göra en kreditupplysning vid beställningen. Om du får ett meddelande om att det inte är möjligt att betala med Klarna kan du välja ett av våra andra betalningssätt. Vi har inget inflytande över resultatet av kreditprövningen. För frågor om detta vänligen kontakta Klarna.


Kreditkort

Vi accepterar Mastercard, Visa och American Express. Betalningen behandlas omedelbart och om varan finns i lager skickas beställningen samma arbetsdag.


Förskottsbetalning / Banköverföring

Vid förskottsbetalning överför du själv pengarna till vårt bankkonto efter att du har gjort en beställning. Detta kan göras via internetbank, överföringsformulär eller telefonbank. Så snart vi har mottagit betalningen skickas beställningen (om den finns i lager) samma arbetsdag.

  • Praktiskt om du inte har internetbank eller kreditkort.
  • Ange detta vid betalningen Vivol.se + ditt ordernummer.
  • Behandlingstiden är 1-4 arbetsdagar.

När du har gjort en beställning får du ett e-postmeddelande från oss med alla bankuppgifter för överföring av det totala beloppet. Om du har tappat bort detta e-postmeddelande eller inte har fått det kan du använda informationen nedan.

  • Kontoinnehavarens namn: IVOLNL
  • ABN Amro Bank
  • IBAN: NL03ABNA0819133205
  • SWIFT: ABNANL2A
  • Beskrivning: VIVOL + ditt ordernummer

På konto hos Billie (företagskunder)

Billie tillåter företagskunder att betala i efterskott. Det innebär att du kan betala fakturan upp till 30 dagar efter att du mottagit varorna. Det är också möjligt att skapa en direktdebitering.

Hur fungerar det att betala med Billie?

När du slutför din beställning kan du välja att köpa "På konto" med Billie. Följ instruktionerna och fyll i den information som krävs för att slutföra betalningen. Billie gör ett kreditgodkännande på några sekunder. Detta avgör om du är berättigad till betalning i efterhand. Det finns inget behov av att registrera sig. När du har slutfört din beställning kommer den att skickas (om den finns i lager) samma arbetsdag. Du kommer att få fakturan via e-post och i Billies personliga kundportal.

Vad är betalningsgränsen?

Det maximala köpbeloppet beror på dina tidigare köp och din betalningshistorik hos Billie. Vi har ingen möjlighet att påverka detta. Limiten kan vara upp till maximalt 50 000 euro.

Hur betalar jag den utestående fakturan?
När ditt köp är genomfört får du fakturan och betalningsuppgifterna inklusive kontouppgifter för banköverföring från Billie via e-post. Du får också tillgång till en personlig kundportal hos Billie, där du kan se dina fakturor och tillhörande betalningsinformation. Förutom att betala via banköverföring kan du i portalen även godkänna autogiro. Senast 3 arbetsdagar efter betalning kan du ladda ner den uppdaterade fakturan via kundportalen.

Vad är betalningsvillkoret?

Du har 30 dagar på dig att betala fakturan från det att beställningen har skickats. Väljer du "På konto" hos Billie? Då ingår du ett betalningsåtagande med Billie. Betalar du inom 30 dagar? Då debiteras inga extra kostnader och ränta. Närmar sig förfallodagen? Då kommer du att få en betalningspåminnelse. Efter att betalningen har mottagits avaktiveras dessa påminnelser automatiskt i Billies system.

På Billies hemsida kan du läsa mer om betalning och vad som gäller vid försenad betalning. Om du har några frågor om hur du betalar din faktura, vänligen kontakta Billie.

Är det några kostnader förknippade med den här betalningsmetoden?
Att betala med Billie är kostnadsfritt.

Varför kan jag inte använda Billie?

Billie kontrollerar om betalningen kan accepteras när beställningen görs. Utfallet beror på flera faktorer. Bland annat allmänna företagsuppgifter, din betalningshistorik hos Billie och fakturabeloppets storlek samt extern information från kreditupplysningsföretag. Vi har ingen möjlighet att påverka utfallet av kontrollen.

Enskilda näringsidkare eller från företag med den juridiska formen GbR kan inte alltid verifieras med kreditupplysningsföretag. Du kan lösa detta genom att ange ditt för- och efternamn i kassafönstret. Detta möjliggör direkt verifiering på grundval av ett SCHUFA-betyg. Först då kan du gå till kassan via Billie. Om du har några frågor om detta, vänligen kontakta Billie.

Kan du inte betala med Billie? Då kan du välja någon av våra andra betalningsmetoder.